eTaxi

vyšší zisk a nižšie náklady

Taxikári, spozornite! Nikdy nebol lepší čas na elektrické auto ako teraz. Argumenty jednoducho posúvajú spaľovacie autá (i s LNG) na vedľajšiu koľaj. Neplaťte pumpárom, zarobte omnoho viacej a to v tichom a vždy klimatizovanom komforte s poriadnou porciou elektrického výkonu. Netrápte sa už šetrením každej kvapky PHM, častými servismi a emisnými kontrolami. Veď Vašu pohodu, elegantnú a plynulú jazdu ocení i ZÁKAZNÍK!

TAXI + EV = ZISK ​

Ojazdený EV je ideálnou voľbou vodičov taxi Uber-u a Bolt-u. Je spoľahlivý, s nízkymi servisnými a prevádzkovými nákladmi

  • DOJAZD ojazdeného EV s 300+ km je dostatočný na vykonanie jednej smeny, pričom s rekuperáciu je reálny dojaz ešte vyšší. Nezabúdajme, že jazda v meste elektroautám vyslovene svedčí.

  • REKUPERÁCIA má i jeden výrazný priaznivý efekt – šetrí brzdové kotúče a obloženia. Mnoho predávaných EV s nájazdom 100tis. km+ má pôvodné brzdy v 80-90% stave.

  • NEZÁVISLÉ KÚRENIE – v zimných mesiacoch a v horúcom lete EV nemusí štartovať motor, aby poháňal klimatickú jednotku. Klimatizácia môže fungovať nepretržite, pričom jej podiel na spotrebe batérie je veľmi nízky. Za bežných podmienok predstavuje spotreba klimatizácie asi 2 – 6 % na 100 km jazdy (veľmi záleží na rozdiele vonkajšej a nastavenej vnútornej teploty).

SPOTREBA ... neuveriteľne nízka

Mesačne najazdí taxikár mnoho kilometrov. Nezriedka i 250 a viac. Kalkulujme s jazdou 200 km/deň, pri 25 pracovných dňoch mesačne.

  • Spaľovací motor: s priemernou spotrebou 7,00 l/100 km a cene PHM 1,50 €/l, je cena mesačných nákladov na PHM 525 €.

  • Elektrický automobil:  priemernou spotrebou v meste 11,00 kWh (15 kWh mínus rekuperácia) na 100 km a cene elektrickej energie v NT 0,075/kW, je cena mesačných nákladov na elektrinu 45,25 €

  • Takmer – 500 € rozdiel je naozaj zásadný – môže to byť napríklad mesačná splátka Vášho nového elektrického auta!

POZN: nie sú kalkulované úspory na klimatizáciu

SERVIS ... minimálny ​

Ojazdený EV potrebuje tak isto servis, no jeho rozsah je podstatne nižší ako u spaľovacích kolegov. Tu je príklad z praxe českej spoločnosti prevádzkujúcej taxi službu: Hyundai Ioniq s nájezdem 200k+ I EKO TAXI Olomouc

Len na servise ušetrili 80.000 KČ ročne, na PHM 4x menej, a to mali spaľovaciu Oktávku mali prerobenú na LPG.

  • Batérie: nie, nekazia sa! Ak sa pokazia, sú na nich 8 ročné záruky (Tesla…). Nie, nehoria a ani nadmerne nedegradujú. Z najnovších štatistík vyplýva, že za 10 rokov sa degradácia dostane na 85-90%, po 30 rokoch je priemer 70%. Ale to neznamená, že prestane fungovať – funguje stále ďalej! Po 30 rokoch v spaľovacom aute sa aj 2x vymení celý motor!

  • Životnosť NMC batérií je viac ako 500tis km, pričom nové Lítium-železo-fosfátové batérie majú 8000+ nabíjacích cyklov a viac ako 1 mil. km garantovaný dojazd. 

  • Brzdy sa prakticky neservisujú (neopotrebúvajú sa – rekuperácia)

  • Pneumatiky majú rovnaké opotrebenie ako spaľovacie autá

  • Podvozkové časti sú väčšinou kvalitnejšie (masívne ramená z hliníku)

  • Elektromotor má jedinú pohyblivú súčiastku a to rotor (s ložiskami) a vydrží minimálne 0,5 milióna kilometrov

  • Prevodovka je iba redukčná (jeden permanentný prevod) s celoživotnou náplňou oleja

PRÍKLAD FINANCOVANIA ​

Nákup elektrického vozidla je finančnou záťažou. Jednoduchý spôsob, ako rozložiť toto zaťaženie na dlhšie obdobie je lízing, alebo financovanie na splátky. Avšak špecifikum prechodu zo spaľovacieho auta na EV je ohromná úspora prevádzky, ktorá sa pretaví do minimálneho, alebo aj žiadneho dodatočného finančného zaťaženia vodiča taxi. Jednoducho vyššie v sekcii SPOTREBA vykalkulovaný rozdiel nákladov na PHM 500 € požije taxikár na splácanie svojho nového dovezeného EV.

Príklad: 

  • cena vozidla s dovozom: 20.000 € 

  • Úroková sadzba (%): 7%

  • Dĺžka financovania v mesiacoch: 48

  • Výška akontácie (EUR): 4.000 € (20%)

  • Mesačná splátka: 379,44 €

  • Celková suma, ktorú klient uhradí za vozidlo: 22 213,12 €

Neváhajte a volajte.


Kontaktný formulár pre viac informácií

Návrat hore